De Romerodag was geweldig - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu De Romerodag was geweldig - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

De Romerodag was geweldig

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 April 2008 | Nederland, Waalwijk

Op vrijdag 14 maart werd in Heusden op de Romerschool de jaarlijkse Romerodag gehouden. Elk jaar kiest de school voor een goed doel waar de opbrengst van de Romerodag aan wordt geschonken. Dit jaar had de school voor onze stichting gekozen.

Als voorbereiding is Theo naar school gegaag om de geschiedenis van de stichting en het ontstaan van de Concordia school aan alle leerlingen uit te gaan leggen. Een paar dagen later zijn ons pap en ik een dag gaan vertellen over de huidige situatie in Kenya en wat er de laatste jaren allemaal op Concordia is gedaan en veranderd. Ik vond het al een hele leuke dag en alle kinderen waren erg enthousiast en geinteresseerd in alle verhalen.

Vrijdag 14 maart was het dan echt zover....de Romerodag. Het was helemaal geweldig. 's-avonds waren er op school van allelei activiteiten georganiseerd. Je kunt het zo gek niet bedenken of het was er. Van lekker afrikaans eten tot een rad van fortuin. Buttons maken, een waarzegster, een bingo, een springkussen, een jungle (spook)kast waarin een paar leraren verkleed als aap je de stuipen op het lijf probeerden te jagen, echt eng hoor. Kortom een super avond die we echt met verbazing hebben mogen meebeleven. Zo'n goede organisatie en zoveel enthousiaste mensen en kinderen kom je niet dagelijks tegen. Wij vonden het helemaal geweldig.

Helemaal verbaasd waren we toen we de opbrengst te horen gekregen.....Na aftrek van alle gemaakte kosten werd er een bedrag van € 2654,58 aan onze stichting geschonken....WAUW !!!

Lieve jongens, meisjes en leraren van de Romeroschool, hardstikke bedankt voor jullie inzet en het geweldige bedrag dat jullie voor ons hebben opgehaald.

We weten zeker dat we hiervoor veel goede dingen op de Concordia school kunnen gaan doen en houden jullie zeker op de hoogte van het uiteindelijke resultaat natuurlijk.

Nogmaals dank, ook namens alle kinderen en leraren van Concordia.

• 26 April 2008 - 21:40

Yessy:

Geweldig, als ik dit zo terug lees. Wat een inzet daar zijn een heleboel kinderen weer bij door gemaakt.

• 07 Mei 2008 - 14:30

Marianne Van Nieuwst:

Wat leuk om dat te lezen. Zelf ben ik ook sponsor van jullie aktiviteiten. Tevens werk ik ook binnen de stichting waar de Romero-school onder valt. Goed initiatief !!!! Misschien ook iets voor onze school.
    Gr Marianne