Kenia 2 - 9 december 2011 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu Kenia 2 - 9 december 2011 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

Kenia 2 - 9 december 2011

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

09 December 2011 | Kenia, Mombassa

Hoi allemaal,

Nog een kleine update vanuit kenia. Pa en ma zijn vorige week na een lange reis goed aangekomen hier. 's-middags maar even rustig aan gedaan en 's-avond op tijd slapen. Vrijdag morgen meteen naar school want ze waren natuurlijk heel benieuwd hoe het er allemaal voor stond. Gelukkig dat al het voorbereidende werk al was gedaan zodat ze nu alleen maar hoeven toe te kijken hoe al het werk vooruit gaat. 's-avonds nog gezellig kip en porkchops gegeten bij kigotho ( ons voormalige stekkie en het restaurant blijft geweldig ) met ali onze aannemer.

Probeer hier, zolang het kan, wel een beetje weekend aan te houden want anders ben je echt iedere dag aan het racen. Dus zaterdag maar begonnen met een bakkie koffie aan het strand, middagje zwembad en italiaan als dinner. 9 uur weer slapen want de warmte nekt je wel.

Zondag was Pauline jarig, Rob en Annemarie's pleegdochter en hebben we een leuke middag met taart, hotdogs en monopolie gehad. Pauline heeft geen ouders meer en blijft in haar vakantieperiodes sinds vorig jaar bij Rob en Ann in huis, tijdens de schoolperiode zit ze op een boardingschool ( kostschool ) en blijft ze daar. Het vieren van een verjaardag is bij ons zo gewoon maar Pauline heeft heel veel jaren geen verjaardag gevierd dus met al haar vriendinnen, taart en popcorn heeft ze een echte meidenverjaardag gehad, super leuk voor sweet 17!

De afgelopen dagen zijn we bijna elke dag op school geweest om de vooruitgang te bekijken en we zijn allemaal happy met het verloop deze keer, een aannemer die me 5 keer per dag belt met updates, werklui die super goed werk afleveren en nog een snel ook. Het is wel eens anders geweest en dan kan het echt bloed, zweet en tranen kosten maar deze keer tot nu toe helemaal niet en dat geeft toch een heel stuk minder stress en betekent dat je ook iets meer adem hebt om eens wat andere dingen te doen.

Dinsdag morgen zijn we in de stad inkopen gaan doen, spulletjes die we voor de stichting kunnen verkopen in Nederland. In de middag hebben we mama meegenomen naar Akamba, een hele grote houtsnijwerkplaats waar ze de meest kunstige dingen maken. Ik ben daar met pa in april geweest maar was weer net zo shocked als toen over hoeveel mensen er werken, echt een dorp op zich. En iedereen zit maar met een stuk hout voor zich te hakken of kralen te rijgen of te schuren echt bizar.

Vandaag zijn Mams en ik een dagje naar de zuidkust gegaan met een vriend van ons Bahati. Zijn vriend reed ook mee en om het makkelijk te maken heette hij ook Bahati dus om het simpel te houden hadden we ze maar even omgedoopt tot Bahati one en Bahati two. Super leuke middag gehad bij de familie, chapati en vis gegeten en Mams heeft nog heel wat van de meegebrachte kinderkleertjes kunnen uitdelen in het dorp daar. Wel ernstig lang in de auto gezeten, op de terugweg dikke vette file bij de ferry die we moesten nemen om weer aan de noordkust te komen maar het was de moeite waard. Ga nu snel nog wat foto's plaatsen en dan mijn mandje in. Het is hier al half 12 dus heb mijn bedtijd ( 9 uur ) van de laatste dagen al lang overschreden.

Liefs Daan

• 09 December 2011 - 21:26

Theo & Antoinette:

Hoi Danielle & John & Ans
    Jullie zijn weer druk geweest ,super dat alles zo goed verloopt.maar dat mag ook wel eens want je bent toch de hele dag bezig en dan is het prettig dat het gaat zoals je wilt .
    ook weer leuke dingen gekocht voor de verkoop
    wij wensen jullie nog fijne dagen en doe al de bekende de groetjes van ons xxx

• 09 December 2011 - 22:40

Margriet Van Lierop:

Ha meis...,
    Fijn dat de dingen eens voorspoedig lopen, zodat je de weekends een beetje kunt relaxen.
    Wat ook zeker nodig is met die hitte!!
    Geniet van jullie daagjes daar...samen met pa en ma.
    Tot snel....
    Groetjes,
    Margriet xx

• 09 December 2011 - 22:43

Bert Kops:

Erg leuk om jullie vanuit Nederland in Kenia te kunnen volgen. Ik lees iedere keer met veel plezier jullie verslagen en heb veel respect voor jullie inzet en resultaten.

• 10 December 2011 - 08:45

Ineke:

Hey Danielle , John en Ans,

Wat zijn jullie weer goed en druk bezig!! Fijn dat alles nu eens loopt zoals jullie gepland hebben en een aannemer die ook eens door werkt zo te lezen. We hebben het wel eens anders gezien toch?
    En dat je nu eens tijd hebt voor wat andere dingen is toch ook wel eens leuk.
    Kleding uitdelen is en blijft nog steeds een avontuur, als ik de foto's bekijk :-)) Leuk hoor.
    Vergeet niet af en toe een rust pauze te nemen en te genieten, want het is weer zo voorbij.
    Veel succes met jullie verdere werkzaamheden en kijk al uit naar je volgende verslag.
    Doe iedereen de groetjes daar.
    xxx

• 11 December 2011 - 15:59

Margriet Van Loon:

Jeetje, het gaat goed....geweldig dat wereld mensen heeft zoals jullie!

• 13 December 2011 - 10:52

Chantal:

Geweldig dat het goed gaat. Heb je ze wat nederlands bloed gegeven, Toppie hoe snel het gaat. Liefs, dikke kus