Weekend - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

Weekend

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

14 Oktober 2006 | Kenia, Mombassa

Zo daar ben ik weer. Heb nu even wat langer de tijd om mijn verhaal op te schrijven. Zit nu in het hotel achter de computer, wel zo prettig. Dit toetsenbord blijft tenminste niet van smerigheid aan mijn vingers plakken. Het enige nadeel hier is dat ze de airco nog steeds op tien hebben staan ( komt je dat bekend voor Chantal ? )en ik zit op te stijven achter mijn beeldscherm. Maar goed had vandaag een dagje vrij genomen maar het is super bewolkt, heb ik weer.

Ff vanaf het begin.
Ben maandag goed aangekomen nadat we op Schiphol twee uur vertraging hadden gehad omdat er iets niet goed was met het oliefilter van het vliegtuig. Maar eenmaal hier stonden John, Mama en Esther al op me te wachten om me met mijn matatu naar het hotel te brengen. Blits ding pa, de mijne is zilver met knipperlichten aan de binnenkant. Eenmaal op de kamer bleek mijn electronische kluis het niet te doen. De volgende dag zijn met drie man sterk en telefonische begeleiding bezig geweest dat ding open te krijgen en toen voelde ik me echt weer thuis, echt handig zullen ze nooit worden geloof ik.

Ben 's-middags om half vier met John naar de stad gegaan, hij zou om twee uur hier zijn dus mooi op tijd. Maar Pa ik laat me niet gek maken, ben gewoon bij het zwembad blijven liggen en heb gezegd dat ie me daar maar komt zoeken. Heb wat inkopen gedaan en toen terug naar het hotel.

De volgende ochtend zou John me om half zeven 's-morgens komen halen en je raad het nooit....hij was te vroeg. Om tien over zes stond ie er al, blij dat ik nootjes in mijn tas had gegooid want geen tijd meer om te ontbijten. Eenmaal daar kregen we van onze hoofdmeester thee en chapati aangeboden. Heerlijk thee met kilo's suiker en melk, maar moet zeggen dat het al went en vindt het ook wel lullig om het niet op te drinken. Heb alvast een goed gesprek gevoerd met de hoofdmeester over het feit dat ie een van de beste leraressen had ontslaan en hij heeft me beloofd zoiets nooit meer zonder overleg te doen, ben benieuwd ! Daarna ben ik de hele dag lessen gaan volgen.

Gisteren waren we weer om half zeven op school, had de wekker maar een kwartier vroeger gezet zodat ik nog tijd had om een boterham te eten. Op school aangkomen stonden de kinderen verzameld op het schoolplein en ging de hoofdmeester een toespraak houden dat ze goed moeten luisteren, hard moeten werken en erg hun best moeten doen.....help, op dit tijd stip mag ik ff wakker worden. Natuurlijk moest ik ook nog wat zeggen ( is ie altijd dol op ) dus heb ik ook maar een verhaaltje verteld over dat ik nu gekomen ben om te controleren of ze wel goed hun best doen. Ze hebben me de rest van de dag allemaal aan staan te staren alsof ik een aap in de dierentuin was, hoop dat die interesse wat minder wordt na verloop van tijd.

Ben de eerste les bij John in de godsdienst les gaan zitten, snap nu echt waarom iedereen het daar zo tof vind om naar de kerk te gaan. Nadat ze tien minuten hadden staan bidden met hun handen voor hun ogen, of met hun hoofd op tafel ging het dak eraf. Het leek wel carnaval, terwijl de ene helft trommelend op zijn tafel aan het zingen was ging de rest in soort van polonaise door de klas lopen. Wel echt te gek hoor.

Daarna in de tweede klas gaan luisteren. De juf was de kinderen les aan het geven over voedsel, dit gaat dan half in het Engels half in het Swahili. Ze vroeg de kinderen welk voedsel gekookt moest worden voordat je het eten, dus allemaal de vingers in de lucht ja ja juf ik weet het. Dus om de beurt noemden ze wat op, ugali, rice, sukumawiki ( soort spinazie ), beef, potatoes...tot er in eens zo klein mannetje roept OMO....Ja dat klopt, kookt je moeder ook om de was in te doen. Om half zes heeft John me naar huis gebracht samen met twee jongens uit zijn klas die een lift kregen.
Ze hadden tegen John gezegd dat ze me eigenlijk wel graag naar het hotel wilde brengen. Heb ze toen maar echt een schock bezorgd en gevraagd of ze nog een fanta wilde drinken. OOOh madam you are in paradise. ( De eerste twee weken wel ja )
Ach, ze moesten zelfs nog ff met John naar huis om te praten over wat ze allemaal gezien hadden.

Vandaag dus een dagje vrij, morgen komt John hierheen om de administratie te doen...echt waar pa ! Maandag gaan we naar Likoni. De 4K club ( Kinderen leren hier alles over landbouw en veeteelt )heeft de derde prijs gewonnen in de competitie dus maandag mogen we met 10 kinderen de prijs gaan ophalen.

Dus tot volgende week

  • 14 Oktober 2006 - 15:02

    Pa:

    Lekker makkelijk vanuit het hotel.Hou het kort want ik moet zo meteen naar Tachos. Zit weer op de bank als teambegeleider.Maar was wel een verrassing voor die 2 kinderen. In Paradise Ja Maar volgens mij vermaak jij je in Kigotho's ook wel. Bel morgen nog wel even.Tot zover, doe rustig aan en de groeten ook van Rick en Ma

  • 14 Oktober 2006 - 15:46

    Chantal:

    Wat tijd betreft, "Hakuna matata". Wat geweldig weer om al die "afrikaanse dingen" te lezen.Ik ben op het moment aan het werk en had even de tijd om mn mail te checken, zoals ze daar zeggen pole pole, en heb daarom ook de tijd genomen om jouw bericht te lezen. Super leuk! Tot gauw en heel veel plezier maandag in Likoni, hoop snel weer al je belevenissen te lezen

  • 14 Oktober 2006 - 16:17

    Bea:

    Hallo Daan.

    Jammer van de vertraging, maar je bent in ieder geval goed aangekomen.
    Ik weet niet wat je bedoeld met de airco maar dat hoor ik nog wel.
    Zo te lezen heb je het al druk gehad. Daan ik hou het even kort, want wij gaan uit eten.
    Prettig weekend en tot volgende week.

  • 15 Oktober 2006 - 19:06

    Joyce:

    Ha Daan,
    Leuk hoor om te lezen hoe dat het daar in verweggistan met je gaat.
    Ik wens je nog veel plezier en succes verder en ik hou je site in de gaten. Trouwens een hele leuke en mooie site.
    Groetjes

  • 16 Oktober 2006 - 11:43

    Edwin:

    Daantje,

    Goed te horen dat alles ok is. Geef ze er goed van langs als ze niet doen wat jij wilt hè. Jij blijft de baas.

    Gave foto's, de planten groeien goed op het schoolplein. Maak anders nog een paar overzichtsfoto's van de school, Kidsresataurant, etc., erg leuk voor het thuisfront om te zien hoe het eruit ziet.

    Veel succes verder, geniet ervan en wees voorzichtig.

    Houdoe, Edwin.

  • 17 Oktober 2006 - 17:53

    Anja:

    hey daan
    fijn dat je goed bent aangekomen en je schrijft leuke stukjes ga je volgen
    is veel herkenbaar wat je schrijft al is het voor mij al jaren geleden
    veel succes en tot horens

    groetjes anja uit heusdenxxxxxx

  • 18 Oktober 2006 - 11:10

    Toos Atelier:

    Hoi Daan.

    Het is leuk dat we zo van uit het koude Nederland je verhalen kunnen lezen. Zeker als je niet weet hoe alles werkt met de computer!!

    Ik hoop dat je regelmatig de tijd vindt om je berichten en fotos te plaatsen. Nog heel veel plezier en succes in het warme Kenia.

    Groetjes Toos en de rest van het atelier!

  • 19 Oktober 2006 - 20:18

    Karina En Hans ...:

    ja nog even van die luxe genieteren daarna mag je het alleen gaan proberen.
    We zijn nieuwsgierig hoe het afgelopen maandag is geweest reuze spannend en leuk.Hie ris het weer wat omgeslagen neen beetje somber weer,maar niet koud ,,,nog even we tellen al af groetjes en knuf karina en hans ...

  • 21 Oktober 2006 - 11:07

    Daan,beau,yessy:

    Jambo,ja hoor het klinkt alweer als van ouds, geweldig. Je hebt gewoon een disco-matatu. volgende keer een met veel bling bling. nou succes liefje dikke kus van ons xxxx

  • 22 Oktober 2006 - 12:45

    Maurice/Cartouche:

    Beste Danielle,
    Mooi dat je in deze tijd 3 maanden vrij kunt maken(krijgen) om al die kinderen te helpen.Ze moeten wel een heel speciaal plekje in je hart hebben om dit te doen,GEWELDIG!ik hoop dat je lange bezoek de moeite waard is en dat er veel gedaan kan worden.Veel succes,Maurice van der Steen/Cartouche Drunen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

Danielle

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 134082

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 December 2017

Kenia 2017

08 Mei 2015 - 20 Juli 2015

KENIA 2015

21 November 2014 - 08 December 2014

Kenia 2014

10 November 2013 - 10 November 2013

Kenia 2013

25 November 2012 - 24 December 2012

Kenia 2012

10 Oktober 2006 - 14 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: