Shop shop shop - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu Shop shop shop - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

Shop shop shop

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

26 Oktober 2006 | Kenia, Mombassa

Hallo allemaal,

Ben weer even in de stad dus tussen alle werkzaamheden door even een snel berichtje.
Ga de volgende keer weer foto's plaatsen maar hier is het erg lastig. ben bang dat ik hier dan morgen nog zit, gezien de snelheid van de computers hier. We zijn in de stad om verf te kopen. Ga morgen beginnen met het schilderen van de kleuterklas samen met de lokale schilder. Heb afgelopen week niet echt veel kunnen doen want het is behoorlijk slecht weer geweest, regen kwam met bakken uit de hemel en dan is het vrij lastig om op school te komen. De wegen zijn dan zo glad net als het gesneeuwd heeft bij ons. Aangezien we vanmorgen met goed weer al bijna een kind platgereden hebben ???? Ben ondertussen wel verhuisd naar mijn "nieuwe" apartement en heb inmiddels helemaal geinstalleerd. Op zich is het lekker om je eigen huisje te hebben en het is veel rustiger als in het hotel, nog geen mzungu gezien. Ook maken ze zich na twee dagen maken al erg druk om mij. Was vanmorgen om zes uur al naar school. Natuurlijk was er nog niemand bij de receptie aanwezig, pas vanaf half acht. Toen ze me om elf uur nog niet gezien hadden begonnen ze zich af te vragen of ik niet toevallig ziek in bed lag. Hebben ze tot twee uur naar mijn kamer gebeld. Wel fijn dat ze je in de gaten houden op zich.
Goed ga snel verder met boodschappen doen. Wil ook even kijken naar een goedkope generator. We hebben een paar weken geleden 10 oude laptops gekregen en we moeten wachten tot de electriciteit wordt aangelegd op school alvorens we de laptops kunnen gebruiken. Andere scholen zijn echter al wel met computer lessen begonnen, met als gevolg dat onze kinderen straks een achterstand hebben en dat willen we niet. Vooral ik niet want ik ben per vandaag gebombardeerd tot nieuwe computer juf, dus wil op zijn minst dat mijn kindjes het beste worden natuurlijk.

Liefs na baadaye

• 26 Oktober 2006 - 12:01

Kim:

Heej Danielle, ff een berichtje vanaf hier.. Ben onwijs jaloers dat je daar zit, wil ook zo graag terug. Hoop dat ik volgend jaar, in combinatie met me stage, weer daarheen kan, ik zie er echt naar uit.. Natuurlijk ook de groetjes van tante wil en ome nol.. Groetjes daar!!! Liefs Kim

• 26 Oktober 2006 - 12:40

Juanita & Minke:

Lieve Daan,
    Fijn weer wat van je te horen. We denken veel aan je. Wel hadden we steeds een zonnige achtergrond bij jou in gedachten, maar dat is dus ff anders geweest. Lekker dat je je zo bezig kan houden. En wellicht een nieuwe toekomst in Nederland: in het onderwijs :-) Nou, voorlopig hebben ze jou hart en ons geld daar nog nodig. We blijven je volgen! Kus Minke en Jua en vast ook wel 1 van Ed.

• 26 Oktober 2006 - 14:59

Gaston:

goed om te horen dat je het naar je zin hebt. hoe is het eigenlijk met onze kippen? heel veel succes en zeker ook heel veel plezier !!
    groeten van gaston, jet, maud en floor.

ps. Ook de groeten van ons pa en ma, misschien dat je ze straks ook in je computerklasje kan adopteren, kunnen ze ook eens een berichtje sturen!!

• 26 Oktober 2006 - 15:16

Paul:

He computer juf! Echt iets voor jou. Kunnen ze geen kopieermachine meneer gebruiken? Kunnen we samen naar Bob's! Veel plezier. P.s. Alex gedraagt zich bijna voorbeeldig.

• 26 Oktober 2006 - 17:45

Yessy:

ha daantje . nou dat is wel jammer van dat weer . maar goed dat er voldoende bezigheidsmogelijkkheden zijn . de kindjes zullen het prachtig vinden dat jij ze uitleg geeft over de computer . nou wijffie tot snel weer groeten uit wolk

• 26 Oktober 2006 - 19:48

Ans En Rick:

Hey dochterlief, zojuist je bericht gelezen. Leuk dat je apartement je zo goed bevalt en dat je als mzungu opvalt tussen al die zwarten dus ge hoeft er niet tussenuit te peren. Ze houen je in de gaten. Het is fijn om te weten dat er over je gewaakt wordt. Groetjes en verf ze,

Mamzie & Ricky-poo

• 27 Oktober 2006 - 07:06

Ernst & Isabella:

Hoi liefie,

Hartstikke leuk steeds die berichten. Hoe staat het met de boompjes die aankwamen en zijn gepland toen Ernst en ik op bezoek waren? Doen ze het goed? Ben erg benieuwd. Wil je ook heel veel succes wensen met de computerlessen, want ik denk dat het avontuur voor jou pas begint wanneer de elektriciteit het doet. Laptops, en zeker oude laptops, zitten vaak vol verrassingen, dus op voorhand veel inventiviteit toegewenst.

Hou je haaks en geniet van iedere dag, we denken aan je,
    Ernst & Isabella

• 27 Oktober 2006 - 09:10

Anne:

Hai Daan,

Heb Guy direct getipt: electriciteit op school, laptops nodig en een Nederlandse computerjuf in Kenia. Met deze gegevens moet hij toch wat kunnen lospeuteren bij zijn klanten.
    Wordt elke keer weer helemaal vrolijk van je berichtjes! Enne, goed om te horen dat je buren uit Kenia zo goed op ons Daan letten! Nu, ik ga maar weer eens luier verschonen (ze is nog steeds heel lief hoor)! O'ja verf ze! Heb je nog wat afbeeldingen van Nijntje en Jip en Janneke nodig?
    Heb net het berichtje van Rick en Ans gelezen: weet nu wat een mzungu is. Pff, een witte!!

Vette XX, Anne en Lotte

• 27 Oktober 2006 - 09:40

Lianne:

Hallo Danielle, fijn dat het zo goed met je gaat en het appartement zo goed bevalt.Leuk dat je benoemd bent tot computerjuf ,graag een foto van deze juf met de pc's en kindjes.
    tot hoors
    Lianne

• 27 Oktober 2006 - 19:06

Angela:

Helieve Daan,
    Ook even een berichtje van mij.Lijkt me helemaal geweldig in het verre Kenia. Super dat je de kinderen dingen kunt gaan leren!! Keep up the good work en liefs van ons allemaal, Angela xxx

• 27 Oktober 2006 - 22:38

Pa:

Habari za zioni, hoi veldwerker. Er was electriciteit beloofd voor september toen ik daar in juli was. Maar ik heb begrepen dat ze toch al een heel eind genaderd zijn met de palen en de hoofdkabel. Alleen de diverse aansluitingen naar de "huizen" vragen dus veel meer tijd. Dan zoek je maar een goede generator .Die kunnen we later altijd nog elders op school gebruiken. Misschien voor de pomp van de evt. nog te maken waterput. Dan kun je ook snel beginnen met je computerlessen.
    Niet te hard werken met het verven van het klaslokaal!
    Toch wel heel leuk al die reacties.Ben je toch nog een beetje in de buurt.
    Voor nu : lala salama

• 28 Oktober 2006 - 01:38

Chantal:

Hallo lieverd,
    goed om te horen dat je appartement zo goed bevalt en oplettende buren. Waar zie je dat tegenwoordig nog?!
    Proficiat met je promotie van "kinderjuf",hopelijk heb je de generator snel en leren de kinderen snel.
    Nou moppie tot baadaye en nitakukumbuka wewe. liefs.

• 30 Oktober 2006 - 08:02

Marlou:

Ha die Daan,
    Goed om via deze weg van je te horen. Ik zie je al helemaal voor me. We zijn hier heel trots op je. Zet hem op en mocht je nog didactische tips nodig hebben...je weet me te vinden!
    Dikke kussen, Marlou

• 30 Oktober 2006 - 11:58

Gerard En Lisette:

Hallo Danielle, we zijn nu bijna een week thuis en moeten best wel weer wennen. In Kenia voelen we ons echt thuis en genieten daar volop van alle belevenissen.
    We volgen je website met veel plezier en hebben echt bewondering dat je dit helemaal in je eentje doet. Veel succes de komende week!

• 30 Oktober 2006 - 18:24

Eva:

Hi lieve daan,
    Ben trots op je!!!
    Dikke kus Eva.

• 02 November 2006 - 23:50

Lieve Daan:

Van je Pa gehoord dat de generator is gekocht, hou hem maar goed achter slot en grendel en zorg er voor dat jouw kindjes nummer een worden.lukt het schilderen nog wel met de warmte en de regen.Wij komen maandag 6-11 niet Karina kan voorlopig nog niet vliegen,het is wel een teleurstelling we hadden ons verheugd op het weerzien in de Afrikaanse omgeving .Hou je taai en ga ervoor,Groetjes Hans en Karina

• 12 November 2006 - 12:12

Mari En Bep:

Fijn dat het zo goed met je gaat.Heel veel succes met het verven en de computers. Hopende op beter weer. Veel plezier en geniet ervan. xxxxjes

• 13 November 2006 - 15:48

Rene:

Hoi Danielle,
    hartstikke leuk dat je ons op de hoogte houdt van alles.
    veel plezier en succes. en werkze!

Groetjes Rene, Ria, tessa ne karlijn.

• 15 November 2006 - 10:35

Willemien En Jan:

Hoi Daan,

Via je pa deze link ontvangen. Goed te lezen dat je het naar je zin hebt. Wel een boel te doen maar dat was je wel gewend. Leuk te lezen al die voldoening van alles wat je doet. Vergeet niet ook te genieten van al het andere. Nog veel plezier en tot gauw (voor jou zal dit nog wel even mogen wachten)!

• 04 December 2007 - 06:29

Yessy:

ohhh helemaal niet door dat dit er ook weer was. Kreeg geen berichtje maar goed beter laat dan nooit. toch? Liefke alles oke daar.ik ben benieuwd naar de verhalen ..kun je niet tot kerst blijven zitten dan kom ik ook hahaha

• 29 Maart 2008 - 07:02

Lullo:

leuk wat jullie gaan doen