Bush Tour - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu Bush Tour - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

Bush Tour

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

18 December 2010 | Kenia, Mombassa

Eindelijk weer eens tijd om een stukje te schrijven. Ondertussen hebben we weer zoveel gedaan en meegemaakt, maar ik zal verder gaan waar ik gebleven ben.

De laatste zaterdag dat Edwin hier was hebben we een fantastische door Rob en Annemarie georganiseerde barbeque gehad in Nguni park. Er was een groep van Young Martinair over die een week aan de school hebben gewerkt die Rob en Anne ondersteunen en waar onze stichting onlangs ook een aantal schoolbanken heeft geschonken dankzij een geweldige finaciele bijdrage van de stichting Angels. Het blijft heel bijzonder om tussen de giraffen een hamburgertje te eten en geweldig dat Rob en Anne het voor een groep van 28 man perfect hadden geregeld.

Zondag erna hebben we een kleine citytour door Mombasa stad gemaakt om Edwin ook daar nog wat sfeer van te laten opsnuiven. Vooral op de grote vleesmarkt is dat niet echt moeilijk en zou je het liefst helemaal niet ademen omdat je er braakneigingen van krijgt. De geiten worden daar gevild en verkocht en alle onderdelen hangen net zolang te wachten zonder koeling tot er een koper komt, bah. Je zou er spontaan vegetarier van worden. Daarna een lekker drankje in het Tamarind, een van de luxere restaurants hier dus het contrast was weer duidelijk zichtbaar.

In de daarop volgende week hebben we op school alles in gang gezet en is de aannemer aan de slag gegaan met het uithakken en daarna opnieuw storten van de vloeren. We kregen nog een leuke verrassing nadat ons pap had gezegd dat ze klein stukje van een boom op de speelplaats moesten weghalen omdat de takken nogal zwaar op het dak van een klaslokaal hingen. De volgende dag bleken ze zijn advies iets te serieus te hebben genomen en hadden de helft van de boom afgezaagd. Wederom een typisch voorbeeld dat je er eigenlijk altijd zelf bij moet zijn want het gaat meestal niet zoals je het zelf in gedachte had.

De mensen van Young Martinair hadden nog een aantal koffers met kleren achtergelaten dus toen pa en ik druk waren met school hebben de dames Anne een dagje geholpen met het maken van setjes en uitdelen van de spullen in de community van de school, er zijn weer een hoop mama's gelukkig mee.

Wij hebben een van de dagen ook nog een bezoek gebracht aan de Mackline School in Kiembeni. Net voor onze vakantie is er een kleine groep studenten van het Stedelijk College uit Eindhoven naar Kenya gereist om te helpen met de bouw van deze school. Het was goed om te zien dat er na hun vertrek nog hard is doorgewerkt en de bouw gestaag vordert. De manager van dit project, genaamd Rolex, is ook wel echt een power vrouw die deze school zeker tot een succes wil maken.

• 18 December 2010 - 17:46

Danielle Van Nooij:

Ja Daan zo gaat dat hier. uurtjes typen alles weg. wordt vervolgd denk ik dan maar. John

• 18 December 2010 - 19:40

Ineke En Henny:

hallo allemaal,
    Danielle aan de foto's te zien gaat t weer allemaal gesmeerd! ook al gaat t met de techniek nog niet zo goed! wat jullie daar doen is dankbaar werk! Mooie herinneringen geven jullie de kinderen mee!nog fijne dagen en goede reis naar huis! groeten voor allen, Henny en Ineke

• 19 December 2010 - 08:27

Margriet Van Lierop:

Knap hoor,...alles wat je daar doet voor de kids.

Wens jullie een goede terugreis en tot snel.

xx margriet

• 24 Juli 2012 - 11:22

Hallo Daan:

Beste Daan,
    Wij werken samen het het Stedelijk College Eindhoven aan de bouw van de Mackline Junior School. Als je benieuwd bent hoe het er nu uitziet kun je op onze website de foto's en films bekijken, ze staan onder Kenia 2011. In october gaan we weer de hele maand er naar toe.
    Groetjes
    Ingrid