Inzamelingsactie Basisschool Besoyen in Waalwijk - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu Inzamelingsactie Basisschool Besoyen in Waalwijk - Reisverslag uit Waalwijk, Nederland van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

Inzamelingsactie Basisschool Besoyen in Waalwijk

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

14 Juli 2009 | Nederland, Waalwijk

De leraren en leerlingen van Basisschool Besoyen in Waalwijk hebben een geweldige inzamelingsactie gehouden voor onze schoolkantine. Om extra spullen te kunnen kopen voor het voedselpprogramma op onze school hebben zij erg hard hun best gedaan om, door het houden van o.a. een toneelvoorstelling en het verkopen van eigen gebakken koekjes, geld in te zamelen.

Afgelopen week heeft één van onze bestuursleden een cheque in ontvangst mogen nemen van maar liefst 1575 euro, helemaal geweldig !

Onlangs heeft de Keniaanse overheid onze school ( samen met nog één andere school uit de hele regio ) uitgekozen voor het verstrekken van voedsel hulp. Dit omdat we de grootste school zijn en onze leerlingen uit één van de armste gebieden van Mombasa komen. De Keniaanse overheid zorgt er nu voor dat alle kinderen één gezonde maaltijd per dag krijgen. In Kenia is het helaas niet vanzelfsprekend dat je, net als wij, drie keer per dag eet. Voorheen zaten de meeste kinderen de hele dag op school zonder dat ze ook maar iets hadden gegeten, ook geen ontbijt.

De voedselvoorraad was er nu, alleen had de school veel problemen met het bereiden en uitdelen van de maaltijden omdat er nauwelijks materiaal was om te koken en geen borden en lepels waren waarmee de kinderen hun maaltijd konden opeten. Ze waren bijna de hele dag bezig om voor iedereen te koken en de kinderen moesten uren wachten op hun lunch, waarna sommige nog zonder eten naar huis werden gestuurd omdat ze het gewoon niet voor iedereen geregeld konden krijgen.

Dankzij de inzamelingsactie hebben we de volgende materialen voor het voedselprogramma kunnen aanschaffen:

600 BORDEN
6 MANDEN
5 GROTE HOUTEN LEPELS
5 OPDIEN BAKKEN
1 GROTE WATERTANK VAN 1000 LITER voor de opslag van vers drinkwater
( we hebben namelijk geen stromend water op school )

Sindsdien verloopt het uitdelen van het eten perfect, krijgen alle kinderen op tijd hun lunch en kunnen ze na de pauze allemaal weer op tijd in hun klas zitten.

De leerlingen en de leraren van Concordia zijn iedereen van Basisschool Besoyen dan ook heel dankbaar voor hun inzet en steun.

• 16 Juli 2009 - 19:39

Desiree Vd Brandt:

Hoi Danielle,

Geweldig om dit te lezen en foto's te zien (alhoewel ik via Yessy ook al foto's gezien had). Ik vind het geweldig wat jij daar allemaal al bereikt hebt. Het geld is al goed besteed, zie ik. Ik hoop dat jullie met de verdubbeling ervan wederom prachtige dingen voor elkaar kunnen krijgen!
    Veel succes verder! Groetjes,comm.goede doelen BS Besoyen

• 25 Juli 2009 - 20:39

Charlotte:

Lieve Daan,
    Geweldig om te lezen en zien wat jullie weer allemaal voor goeds hebben verricht! Ik ben altijd weer supertrots op je als ik dat zie; je maakt echt een verschil, Daan; super! Het is alweer juli; inmiddels ben ik 2 x verhuisd (mijn tip: niet doen, pff) en na onze vakantie ga ik je echt bellen en gaan we elkaar zien, ok?!!! Nu al zin in, tot dan: veel liefs en het ga je goed! Doei lieverd, x Charlotte