Krantenartikel Sponsorloop Walewyc VMBO - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu Krantenartikel Sponsorloop Walewyc VMBO - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

Krantenartikel Sponsorloop Walewyc VMBO

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

23 December 2006 | Kenia, Mombassa

Vanuit Kenia wil ik alle leerlingen en leraren van de Walewyc heel hartelijk danken voor hun inzet betreffende de sponsorloop voor onze stichting. Wij vinden het echt helemaal super wat jullie voor elkaar hebben gekregen.

HARDSTIKKE BEDANKT namens de stichting en alle kinderen en leraren van de Concordia School !!!!

Kerstsponsorloop VMBO “De Walewyc”groot succes!

Waalwijk, 22 december 2006-1

Dat de kerstgedachte leeft in Waalwijk, blijkt wel uit de actie van VMBO “De Walewyc”. Afgelopen vrijdag 15 december liepen 542 kinderen van deze school een Kerstsponsorloop t.b.v. Stichting “De Kinderen van Kenya”.

Stichting “De Kinderen van Kenya” is opgericht in 1993 door Theo en Klazien van Helvoort, voorheen de uitbaters van café “Concordia” in Heusden. Onder dezelfde naam is in Kenia een school opgericht, waar momenteel meer dan 2.000 kansarme Keniaanse kinderen dagelijks onderwijs volgen. Naast de afhankelijkheid van giften, werkt de Stichting aan eigen initiatieven om inkomsten te genereren. Het succes van dit initiatief blijkt uit de voorbeeldfunctie die de school inmiddels heeft en de ondersteuning van de NCDO.

Al sinds een aantal jaren is De Walewyc betrokken bij de activiteiten van de stichting; zij hebben de stichting zelfs geadopteerd. Met de sponsorloop is in totaal maar liefst € 7.313,78 opgehaald; een bedrag wat zeer dankbaar in ontvangst is genomen door Yessy van der Plas bestuurslid van de stichting, en Chantal Verboven.
Met dit geld kunnen wederom een aantal dringende zaken gerealiseerd worden zoals uitbreiding van het schoolterrein en extra klaslokalen bouwen. Dat dit zeer hard nodig is, blijkt wel uit het feit dat er momenteel ruim 200 leerlingen in één klaslokaal gehuisvest zijn.
Daarnaast wordt het geld gebruikt om een “secundary school” te bouwen, naaimachines te kunnen kopen voor naailessen, een omheining rond de school te plaatsen en een zuivere watervoorziening aan te leggen bij de school.

Mensen die willen bijdragen in de kerstgedachte, zoals deze is uitgedragen door de leerlingen van De Walewyc, kunnen een gift storten op rekeningnummer 668081759, t.n.v. Stichting de Kinderen van Kenya. De verrichtingen van de stichting zijn via het internet te volgen op: www.daanvannooij.waarbenjij.nu

• 23 December 2006 - 16:02

Cor,Roeleke V,Riel:

Wij wensen jullie een hele fijne Kerst en alle goeds voor het Nieuwe Jaar ! Geweldig wat jullie daar doen, de volgende keer proberen wij ook iets mee te geven !

• 25 December 2006 - 07:56

Isabella:

Fijne feestdagen en een goed begin van 2007. Als jullie terug zijn, spreken we snel af zodat ik ook een keer mijn steentje kan gaan bijdragen via share4more. Als ik al die verhalen lees dan krijg ik er steeds meer zin in.

• 28 December 2006 - 22:31

Willemien En Jan:

Hoi harde werkers,

We willen jullie vanaf hier alvast een goede jaarwisseling toewensen. Niet te hard werken!!Hartstikke goed al die ontwikkelingen. Af en toe ook een beetje genieten en alvast proost op het nieuwe jaar. Hopen we nog vaak te kunnen doen in jullie aanwezigheid.

• 02 Januari 2007 - 10:25

Anne:

Ha Daantje,

Natuurlijk alleen maar de beste wensen voor jou (en iedereen die bij je is); fantastisch wat je allemaal voor elkaar krijgt daar, maar natuurlijk ook in Waaalwijk (sponsorloop). Ik ben echt heel erg trots op je! Ik hoop je snel weer even in het echt te zien. Maar uit je berichten begrijp ik erg goed dat je daar zelf nog geen zin in hebt! Ik kan het me goed voorstellen!Geniet er vooral van! Hee, computerjuf ga je zelf ook naailes geven? Komt dat dan goed?

Veel liefs, Anne, Lotte en Guy