Nog wat foto's - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu Nog wat foto's - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

Nog wat foto's

Door: Danielle van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 December 2009 | Kenia, Mombassa

Dag lieve mensen in het koude Nederland ( volgens de berichten wordt het daar tenminste echt koud nu )

Hierbij nog wat foto's. Tijdens het schrijven van mijn vorige bericht viel de internet verbinding weg en kon ik dus niks meer plaatsen. Gelukkig dat mijn bericht al was opgeslagen anders hadden we weer een middag voor niks in het internet cafe gezeten.

Op school loopt inmiddels alles op rolletjes. Er is elke dag een grote club mannen aan het werk. We hopen dan ook dat eind van deze week een aantal klussen te kunnen afronden.Ook wordt er elke dag hard gewerkt aan de schoolbanken. Voor ze daar vorige week aan begonnen moest er eerst een werkbank in elkaar worden geknutseld dus met wat palen en een oude deur hebben ze een workmate in elkaar gezet en voor de stevigheid aan de boom vastgetimmerd.
Wij blijven ons verbazen dat ze met zo weinig gereedschap iets kunnen maken. Volgens ons pa was zijn zakdoek nog scherper dan de zaag waarmee de timmermannen aan het werk waren.

Vandaag wordt de nieuwe watertank afgeleverd en zal ook de stelling worden neergezet waarop de watertank moet komen te staan. Dit zal echt een goede vooruitgang zijn voor de kinderen. We hebben nu dan wel stromend water maar door de droogte is het water op rantsoen en doet de kraan het dus maar om de dag. D.m.v. deze tank kunnen zorgen dat er elke dag voldoende water aanwezig is. Het watergebrek heeft ook zijn gevolgen voor alle wildparken. Er schijnen echt heel veel dieren dood te zijn gegaan door gebrek aan water en voedsel.Elke dag lees je nu wel een verhaal in de krant dat hyena's ergens mensen aanvallen omdat er geen beesten meer zijn om te eten.
's-nachts gaan ze dan een Masai dorp in en proberen gewoon iemand uit zijn hut te sleuren. Staat dat lekker gedetailleerd beschreven met foto's erbij. Ziet er niet fraai uit als je door een hyena in je hoofd bent gebeten.

Verder hopen we vanmiddag goed nieuws te krijgen over de exemptie code van de container. Nicky en de Hoofdmeester zijn persoonlijk naar Nairobi afgereisd om een beetje druk uit te oefenen in de verschillende kantoren. Dus duimen allemaal dat het nu goed komt.

Schrijven snel meer, moet nu nog wa andere papieren uitwerken en zoals jullie weten werkt dat hier allemaal niet zo snel als in Holland. Zit hier al vaaf 10 uur vanmorgen. Het is nu al bijna half 1 en heb ik alleen nog maar wat foto's kunnen plaatsen. Maar het is koel hierbinnen dus ik zit goed.

Liefs van de familie.

• 15 December 2009 - 10:17

Juanita:

Bedankt voor je update, vooral de foto Work in Progress geeft een goeie werkelijkheid van de hardwerkende mens daar haha!
    Succes nog, tot gauw! Nog maar een paar dagen en dan kan je je inderdaad opmaken voor sjaal, muts en snowboots!
    Kus Juanita

• 15 December 2009 - 13:57

Angela:

Lieve Daan, superleuk om je verhalen te lezen! Wat een goed werk wat jullie daar doen!! Succes nog met alles!groetjes aan de family Angela xxx

ps: waar koopt jullie pa die zakdoeken?

• 15 December 2009 - 15:06

Margriet:

Hoi Daan..en family,

Er is inderdaad een heel klusteam ingezet!!
    Ik zal voor je meeduimen dat je vanmiddag nog goed nieuws te horen krijgt over de container.

Groetjes,...en tot snel!!
    Kus,Margriet

• 17 December 2009 - 09:17

Anja:

hoi daan
    mooi om je berhalen te lezen en dan die foto's
    erbij egt super wat jullie daar doen de gr aan je famalie (harde werkers)

• 17 December 2009 - 09:19

Anja :

spelfoutje haha
    VERHALEN in plaats van
    berhalen doei ....

• 22 December 2009 - 17:03

Bea:

Leuk om weer te lezen hoe het allemaal gaat in Keuya. Wens jou, je ouders en alle kids een fijne kerst en een heel goed 2010.
    Groetjes Bea

• 26 Februari 2010 - 19:09

Ad:

Ben net door John gemasseerd en zoals altijd vertelde hij weer enthousiast over Kenia en wat jullie daar allemaal doen. Zelfs de fooi gaat naar Kenia. Zodoende ben ik de website eens gaan bekijken. Krijg nu een goede indruk van het goede werk wat jullie daar doen en heb er erg veel respect voor.
    Veel succes Ad