KENIA MEI 2015 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu KENIA MEI 2015 - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van Danielle Nooij - WaarBenJij.nu

KENIA MEI 2015

Door: John van Nooij

Blijf op de hoogte en volg Danielle

27 Juli 2015 | Kenia, Mombassa

07-05 2015

Eindelijk op weg naar Schiphol voor de vlucht naar Mombasa.
Gepakt en gezakt met 50kg kleren en weggeef spulletjes.
Om 11.35 vertrokken om 8 ½ uur later in Nairobi te landen . Visum halen en dan door de douane . Ik had in het vliegtuig wel een formulier gekregen om in te vullen wat je wel of niet in mocht voeren. Maar de lettertjes waren zo klein dat ik het ook met mijn Hemabrilletje niet kon lezen. De poging om het formulier in te vullen heb ik toen maar opgegeven. Natuurlijk vroeg de douane daarom maar ik zei dat ik geen formulier had gekregen. Hij keek naar de door mij zelf ingesealde koffers. Vond openen waarschijnlijk teveel rompslomp en ik kon doorlopen naar de volgende gate voor mijn vlucht naar Mombasa. Ik was toch wel een beetje opgelucht. Nog een uurtje vliegen om dan om 0.00 uur te landen op Moi airport. De taxichauffeur stond al van 21.00 uur te wachten omdat er heel veel vrachtverkeer was op de weg naar het vliegveld en dat is echt een drama . Hij wilde meteen terug rijden naar mijn appartement. Maar eerst even een lekker koud Tusker biertje. Dat had ik wel verdiend . De driver ook trouwens.
Bij het appartementencomplex Jacyjoka iemand uit bed gebeld die de sleutel van mijn studio had. Na wat rommelen in de koffers naar bed gegaan om tegen 04.30 al weer wakker te worden.


Vrijdag 08-05-2015

Annemarie zou me ophalen om naar school te gaan. We zijn om 09.00 op pad gegaan maar na de asfaltweg was de weg door de regen onbegaanbaar. De uitvoerder gebeld en met hem bij de supermarkt afgesproken. Daar konden we ook het financiele gedeelte afwerken.
De pinautomaat daar werkte gelukkig ook.
Nog wat boogschappen gedaan voor mezelf en een halve snipperdag genomen.


Zaterdag 09-05-2015


Met Rob en zijn fourwheeldrive toch naar school gegaan. Door diepe plassen en modder maar we kwamen wel op school.
De aannemer was het pad vanaf de poort naar het pad, dat we in december al hadden aangelegd, aan het uithakken. De materialen zouden ‘s middags komen.
Als je dan rond loopt zie je wel dat er nog het een en ander zou moeten gebeuren aan onderhoud. Zoals verfwerk ,platen op een van de toiletten ,repareren van veranda’s ,etc.



Zondag 10-05-2015

Met Rob en een paar andere mensen naar formule 1 gekeken.
Weer een snipperdag. Kan niet op.


Maandag 11-05-2015

De taxichauffeur Mwinyi zou mij om 09.00 uur ophalen maar de regen kwam met bakken uit de hemel. Dus naar school rijden was geen optie. Had ik mooi tijd om dit verhaal te beginnen. Vanmiddag komt Annemarie me ophalen om weer geld te pinnen voor de aannemer. Dus eigenlijk weer een verloren dag. Rij zo meteen maar met Annemarie mee om een kennis van haar bij de ferry op te halen. De avond weer bij Annemarie doorgebracht. Werkelijk een gouwe vrouw die echt heel gastvrij is.


Dinsdag 12-05-2015

Op naar school met de taxidriver. Door plassen van een 30 cm of meer. Maar hij maakt het. Op school was het weer een grote baggerzooi. Hopen dat je niet valt als er groot aantal kinderen hierop hopen. De aannemer was de pad en de ingang bij de poort al aan het maken. Daar zou hij vandaag mee klaar zijn. Ziet er weer goed uit. Met de hoofdmeester bij gepraat . Liet me wel lang wachten om me te ontvangen. Was ik niet echt blij mee. Maar dat is Kenia denk ik dan maar.

Daarna met Annemarie weer even boodschappen gedaan en daar weer lekker gegeten.


Woensdag 13-05-2015

Weer naar school. Met de uitvoerder gesproken over de veranda bij de schoolhal. In de gaten huisden enkele slangen. Afgesproken met de aannemer Ali om de hele veranda aan 2 kanten te vervangen. De toilet die we een jaar of 10 geleden hebben gebouwd verkeerde in zo’n slechte staat dat repareren geen optie is. Pech dus. Doen we misschien in het najaar wel.


Donderdag 14-05-2015

Allereerst geld overgemaakt bij de bank voor de aannemer. Maar die ging pas om 10.30 open. Daarna naar school. De goot bij de hal ,waar een groot gat was uitgespoeld, was bijna klaar. Ze waren ook al aan de veranda begonnen. Met uitvoerder Francis even rondgelopen. De muur bekeken die ze vorig jaar hebben gemaakt. Er zaten 2 of 3 kleine scheurtjes in . Die gingen ze nu repareren. Rond 12.30 naar mijn appartement en met de chauffeur een eitje gebakken.. Morgen met Annemarie en Rob naar de zuidkust. Voor de verjaardag van Rob.
Erg vervelend . Nee hoor echt niet. Tot en met zondag snipperen. Proost


Zondag 17-05-2015

Vrijdag met de ferry naar de zuidkust. Dat was echt een ramp. Je staat zomaar 2 of 3 uur te wachten voordat je mee kunt. Maar wat een feest met ongeveer 20 personen. Met alles erop en eraan. Van drank tot haringen ,pannenkoeken, fishfingers, Bbq met kip, vissoep gemaakt door onze visboer uit Enkhuizen. Daar kwamen ook de haringen vandaan ingevlogen vanuit Enkhuizen. Het was berengezellig en op een enkele bui na ook goed weer. Terug met de ferry was in een half uur tijd gebeurd . Maar je bent altijd weer blij als je zonder problemen de overkant haalt. Bij Rob nog een afzakkertje gepakt en eten en het hele mooie weekend was voorbij.


Maandag 18-05-2015

Om 09.00 naar de pinautomaat om het geld dan weer op een bank over te maken naar de aannemer. Dan naar school om met de uitvoerder rond te lopen en besloten om na een prijsopgave in de namiddag de rest van de veranda ook maar te laten maken. De taxidriver had ook iemand gevonden om de oude toilet leeg te maken. Een goede afspraak gemaakt met hem voor een goede prijs. Hij zou na de middag beginnen.
Bij Annemarie lekker gehaktbal met aardappels en boontjes gegeten.


Dinsdag 19-05-2015

Geld gepind voor de toiletboer en de aannemer. Maar de toiletman was niet komen opdagen. Hij had van een ander gehoord dat de prijs veel te laag was. Het is dan ook maar goed dat hij nog geen aanbetaling had gekregen. Zo gaat dat hier soms. De aannemer was wel bezig met de veranda. Die zou vanavond een heel eind klaar zijn met zijn werk.
Vanavond met een man of 8 ,allemaal Nederlanders , naar La Veranda een goed restaurant hier. Komt weer helemaal goed. Een van hen had eerst een borreluurtje georganiseerd bij hem thuis. Een prachtige plek grenzend aan de oceaan. Later trakteerde hij met zijn vrouw ons op het etentje bij de Italiaan. Al met al heel goed en heel gezellig.


Woensdag 20 05 2015

Rob van Annemarie had iemand die ook zijn chemisch toilet leegmaakte en die zou om 08.00 uur bij hem thuis komen. Om 07.00 stond de taxichauffeur al op de stoep voor zijn koffie en uitsmijter. Daarna naar Rob en onze man was er al. Hij ging met ons mee naar school om de toilet die leeggemaakt moest worden te bekijken. Na enig onderhandelen ging hij akkoord en zou ‘s middags al beginnen. Je wilt niet meemaken hoe ze dat doen . In de put gaan staan en dan met een emmer leeg scheppen. Bah bah
Om 12.00 uur nog geld gepind voor Ali en onze toiletman. Na de middag kon ik toch nog ff aflakken. Het was inmiddels 30 graden en met een koude tusker is het goed vertoeven aan het zwembad bij het appartement. In de avond nog een laatste avondmaal bij het restaurant van mijn appartement met enkele kennissen ook Nederlanders en Annemarie en Rob.
Daarna inpakken en een paar uurtjes naar bed. Maar om 01.00 uur was ik klaarwakker


De taxidriver was om 02.30 bij mij om naar het vliegveld te gaan. Ik moest om 05.15 vliegen.
De vlucht met Kenya airways via Nairobi verliep voorspoedig en om 16.00 landde ik in Amsterdam om 3 uur later thuis ( file) te komen
De hoofdmeester zou alles in de gaten houden en als het karwei geklaard was zou de man bij Annemarie het geld kunnen halen. Donderdag werd besloten om het werk in het weekend te doen. Zodat de leerlingen minder stankoverlast zouden hebben.. En inderdaad Annemarie belde me in de loop van de week dat alles geregeld was. Zo kon de 2e toilet die in zeer slechte staat verkeerd worden afgesloten.
Dat is dan weer een karwei voor de volgende keer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

KENIA 2015

Reis John

Recente Reisverslagen:

18 December 2015

Reisverslag Kenia november 2015

25 November 2015

Kenia November 2015

27 Juli 2015

KENIA MEI 2015
Danielle

Actief sinds 15 Sept. 2006
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 134090

Voorgaande reizen:

12 November 2017 - 04 December 2017

Kenia 2017

08 Mei 2015 - 20 Juli 2015

KENIA 2015

21 November 2014 - 08 December 2014

Kenia 2014

10 November 2013 - 10 November 2013

Kenia 2013

25 November 2012 - 24 December 2012

Kenia 2012

10 Oktober 2006 - 14 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: